هزینه تماشای فیلم و سریال در نمایش خانگی بالا رفت
افق فرهنگی: پلتفرمهای فیلیمو و فیلمنت بازار ویاودی هزینه اشتراک خود را به نزدیکی ۲۰۰ هزار تومان رساندند تا دو بازیگر اصلی این روزهای صنعت ویاودی، سال ۱۴۰۴ را با افزایش قیمت آغاز کرده باشند.
در حالی که در روزهای گذشته، پلتفرم فیلیمو با افزایش اشتراک ماهانه از ۱۶۵ هزار تومان به ۱۹۸ هزار تومان، موج تازهای از گرانی را در این صنعت کلید زد، پلتفرم فیلمنت نیز از امروز هزینه اشتراک ماهانه را از ۱۵۰ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان رساند و به رقیبش پیوست.
افزایش یادشده معادل ۲۰ درصد در پلتفرم فیلیمو و ۲۶.۶ درصد در پلتفرم فیلمنت است.
فیلمنت البته برای عید نوروز، طرح موقت تخفیف ارائه کرده که گاه تا ۶۰ درصد تخفیف به مشتریان میدهد.
روند گرانیهای سرویسهای ویاودی در سالهای گذشته نشان میدهد احتمالا هزینه اشتراک سرویسهای رقیب نیز به زودی بالا خواهد رفت.
نکته مهم آن که ارقام یادشده بعد از افزودن ۱۰ درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به حدود ۲۲۰ هزار تومان (در فیلیمو) و حدود ۲۶۵ هزار تومان (در فیلمنت) میرسد و از آنجا که هماکنون چهار سرویس اشتراکی ایرانی به تولید و پخش جدی سریالهای خانگی میپردازند، پرداخت مجموع این ارقام برای بسیاری از اقشار مخاطبان ساده نیست.
فیلیمو که حدود سه ماه پیش همراه با رقیبش فیلمنت به پیشواز بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما رفته بود و بهای بلیت اکران آنلاین را پیش از افزایش قیمت بلیت اکران روی پرده گران کرده بود، همزمان با اکران آنلاین فیلم «عزیز» به فاصله حدود سه ماه، یک بار دیگر بلیت اکران آنلاین را افزایش داد و ۱۳۰ هزار تومان تعیین کرد که با احتساب مالیات، به ۱۴۳ هزار تومان میرسد!
با افزایش قیمت اشتراک پلتفرمها که پس از گرانی ۲۵ درصدی بلیت سینما اتفاق میافتد، به نظر میرسد موج تازهای از گرانی در محصولات فرهنگی رخ داده یا در حال رخ دادن است.
انتهای پیام