فرهنگی و هنری > دین و اندیشه

حواس‌مان باشد هر کسی تریبون دارد مدعی سخنرانی مهدوی نشود



حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور، عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  اهمیت تولید سرود و نماهنگ برای امام زمان (عج) اظهار کرد: اعتقاد به منجی در بین همه پیروان ادیان و مذاهب فراگیر است، برای مثال هندوها منتظر منجی‌یی به نام کالکی، ‌یهودی‌ها منتظر مسیحا یا ماشیح، زرتشتی‌ها چشم به راه سوشیانت و مسیحیان منتظر بازگشت دوباره عیسی مسیح (ع) هستند، مسلمانان اعم از شیعه و سنی هم چنین انتظاری را می‌کِشند.

او افزود: در زمان ما که ظلم و بی‌عدالتی اوج گرفته، توجه به مسأله منجی بیشتر شده و وظیفه ما به عنوان معتقدان و مبلغان مهدویت و رسانه‌های مهدوی و منتظر سنگین‌تر شده است. از طرفی در چند دهه اخیر مسأله جهانی‌شدن و جهانی‌سازی از طرف غربی‌ها و آمریکایی‌ها مطرح شده و با رشد تکنولوژی و ارتباطات به تعبیر مارشال مک‌لوهان به دنبال ایجاد دهکده جهانی هستند و افرادی همانند فوکویاما مسأله پایان تاریخ را عنوان می‌کنند.

نصرالله‌پور اضافه کرد: آنها معتقدند پایان تاریخ عبارت است از اوج پیشرفت مادی و معنوی بشر، آن روزی که لیبرال‌دموکراسی بر همه کشورها حاکم شود، چون لیبرال دموکراسی، امنیت، رفاه و آزادی را برای بشر به ارمغان خواهد آورد.

تفاوت جهانی شدن مهدویت با جهانی‌سازی لیبرال

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این مسائل با مهدویت و انتظار ظهور پیوند می‌خورند. اعتقاد پیروان ادیان به جهانی شدن و ایجاد حکومت جهانی توسط منجی موعود با مسأله جهانی‌سازی غربی که یک پروژه آمریکایی- صهیونیستی است، تفاوت دارد. آنچه ادیان منتظر آن هستند روندی به نام جهانی شدن است اما آنچه آمریکایی‌ها و غربی‌ها آن را دنبال می‌کنند، پروژه‌ای است که آن‌ها قصد انجام آن را دارند که یک پروژه آمریکایی – صهیونیستی با نام جهانی‌سازی یا به تعبیر آن‌ها گلوبالیزیشن است.

او اظهار کرد: مسأله ایجاد حکومت جهانی توسط منجی الهی در ذهن انسان‌ها در طول تاریخ یک حالت معجزه‌گونه داشته است، مثلاً در روایات ما مسلمانان، آمده است همه اهل عالم صدای حضرت مهدی (عج) را در زمان ظهور می‌شنوند، حتی عنوان شده هر کسی با زبان خودش این صدا را خواهد شنید و چهره نورانی ایشان را همه اهل عالم در هر کجای دنیا که باشند، خواهند دید. این مسأله تنها با معجزه ممکن است اما با رشد علم و تکنولوژی‌های ارتباطی فهم و درک این مطلب خیلی آسان شده و دیگر چیز عجیبی در ذهن انسان‌ها نیست.  

نصرالله پور گفت: مسأله مهم آن که ما معتقدان به حضرت مهدی (عج) با توجه به تغییرات علمی و ارتباطی باید تلاش کنیم از تحولات دنیا عقب نمانده و با استفاده از ابزار تکنولوژی ارتباطی و حتی هوش مصنوعی، منجی حقیقی یعنی حضرت مهدی (عج)، اهداف، آرمان‌ها و الزامات زمینه‌سازی ظهور ایشان را به دنیا معرفی کنیم.

اوج آسیب‌های لیبرالیسم

این کارشناس مذهبی افزود: نقطه اوج آسیب‌ها و تهدیدات لیبرالیسم غربی جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با حمایت دنیای غرب و با همه امکانات مادی و معنوی غرب در غزه و لبنان در حال تحقق است. در چنین شرایطی یک فرصت طلایی برای پیروان حضرت مهدی (عج) مهیا شده که منجی حقیقی و با اصالت اسلام را به همه مردم تشنه دنیا معرفی کنند.  

او بیان کرد: همه مردم دنیا بی‌رحمی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها را می‌بینند و از طرفی حمایت همه جانبه، معقول، منطقی، انسانی و الهی شیعیان و رهبر شیعیان جهان از مظلومان دنیا چه شیعه و چه سنی مشاهده می‌کنند. این امر یک فرصت طلایی برای مبلغان مهدوی و رسانه‌های مهدوی ایجاد کرده است.

نصرالله‌پور گفت: تمام علما و متخصصان مهدویت باید به بیان روز و به روش‌های تبلیغی مسلط شوند. از طرفی رسانه‌های انقلابی، جهادی و امام زمانی نیز باید به روش‌های جدید کار رسانه‌ای و علوم ارتباطی جدید مسلط شوند باید حواس‌مان باشد که به دلیل جذابیت مباحث مهدوی هر کسی که تریبونی در اختیار دارد، مدعی سخنرانی مهدوی نشود و بیان مباحث مهدویت را در اختیار اساتید و متخصصان قرار دهیم تا در سخنان وی٫، مهدویت دچار انحراف و آسیب نشود.

بایدهای تبلیغ مهدویت در پهنه بین‌الملل

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم اظهار کرد: در رابطه با تبلیغ مهدویت در عرصه جهانی و بین‌المللی اولاً باید تلاش کنیم با روش‌های درست و محتوای مناسب مخاطبان بین‌الملل، ذهنیت مردم دنیا را برای پذیرش معارف مهدویت و امام زمان (عج) آماده کنیم. دوم آنکه چون انقلاب اسلامی ما با شعار مهدویت و زمینه‌سازی ظهور توسط امام خمینی (ره) شکل گرفته و امروز همین شعار در حمایت ما از مظلومان غزه و لبنان و مقابله با داعش و صهیونیسم بین‌الملل تجلی پیدا کرده است، باید ارتباط مهدویت با انقلاب اسلامی و مسأله ولایت فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) در عصر غیبت در تبلیغات جهانی ما پررنگ باشد.  

او افزود: نکته سوم این است ما شیعیان در طول تاریخ اعتقادات خود را از فقها و علما گرفته‌ایم، علمدار مهدویت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی است که در کتاب منتخب‌الاثر بیش از دو هزار روایت درباره ایشان از منابع شیعه و سنی جمع کرده‌اند. پرچمدار مهدویت آیت‌الله مکارم شیرازی است که قبل از انقلاب در زمینه مهدویت کتاب تخصصی نوشته‌اند. پرچمدار مهدویت استاد قرائتی است که بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت را تأسیس کردند. بیش از ۵۰۰ متخصص مهدویت در مرکز تخصصی مهدویت فارغ التحصیل شدند. این افراد باید پرچمدار مهدویت باشند. بیش از ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه مهدویت و صدها پایان‌نامه تخصصی ارشد و دکتری در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم نوشته شده است. مهدویت را باید از اساتید متخصص فن بگیریم.

نصرالله‌پور گفت: نکته بعدی اینکه برخی فرقه‌های انحرافی همانند احمد حسن بصری، انجمن حجتیه درباره مهدویت در سایر کشورها فعال هستند که باید این‌ها ابتدا شناسایی، آسیب‌شناسی و در نهایت معرفی شوند. متأسفانه در عرصه بین‌الملل آن‌ها از ما فعال‌تر هستند.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم اظهار کرد: اینکه غربی‌ها و اتاق فکر صهیونیسم بین‌الملل برای مقابله با مهدویت ناب شیعی که تنها مانع فراروی صهیونیسم و اهداف جنایتکارانه او است از ابزار فیلم، سریال، بازی، انیمیشن، رسانه‌های مدرن، هوش منصوعی و نرم‌افزارهای ارتباطی همانند اینستاگرام بهره می‌برند لذا ما نیز باید مسلح شده تا بر آن‌ها مسط شویم و ضمن پاسخ به سؤالات و رفع تردیدها و باز کردن گره‌های ذهنی از همان روش‌ها برای معرفی امام زمان (عج) در عرصه داخلی و خارجی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا